Marketing- és reklámszövegek

A neten számtalan kis törzs tagjaiként éljük a mindennapjainkat, követjük Jamie Oliver tweetjeit, Wolf Gábor marketing posztjait, megnézzük a legújabb Nespresso reklámot a Facebook-falon Jack Blackkel, és már rohanunk is megnézni miért különleges az új limitált kapszula. Kommentelünk, lájkolunk és megmondjuk a barátainknak, hogy mit érdemes követni, mert nekünk is mennyire tetszik.

Mindez nincs reklámszövegek nélkül. Mert  legyen bármilyen írás, egy blog-, vagy Facebook poszt, egy szórólap, egy prospektus, amellett, hogy érdekes, valamilyen reakciót szeretne kiváltani. Ha jól írják meg ezeket a szövegeket, akkor igazából nem bánjuk mindezt, mert jópofa, szórakoztat. Ad egy mosolyt a naphoz és ráadásul még azt is elmeséli, hogy miért döntöttünk jól, mikor pénzt adtunk ki valamiért.

Úgy vásárolunk termékeket, hogy nem csak engedünk a reklámnak, de utána szívesen tovább reklámozzuk ugyanezt az ismerőseinknek.

Mi kell ehhez?

Rengeteg akció és sok reklám? Nem.

Két gondosan kialakított pillér:

  1. Átgondolt pozicionálású, jó termék. Valami, amivel egy kis profitért cserében megoldod az emberek valamilyen problémáját – amivel te foglalkozol.
  2. És erről koncepcióban kigondolt és jól megírt, érthető szövegek. Amelyek kiemelik a termék, vagy szolgáltatás erősségeit, bemutatják, hogy a segítségével mi miatt nem kell többé a vásárlóidnak aggódnia. Egy kicsit hatnak az érzésekre, majd utána mindent meg is indokolnak, hogy a racionális énünket is megnyugtassák. Magyarán jó marketing-szövegek – amivel mi foglalkozunk.

Ezek a tartalmak, reklámok, szövegek lesznek, amik utat nyitnak a számodra fontos embereknek a márkádhoz. Amik segítségével távol tartod a “rossz vásárlókat”, akik nem azt gondolják fontosnak egy szolgáltatásról, mint amit te kínálsz.

Hogy hogyan?

Folyamatosan kommunikálod az elveket, amiket képviselsz. Ha ez a minőség tekintetében a maximalizmus, akkor háborút hirdetsz az olcsó alapanyagok, gondatlan kivitelezés ellen. Ha az elegancia, akkor a slampos szabás, az olcsó csillámpor, vagy a műanyag evőeszközök ellen. Aki egyetért veled, már csak az elvek miatt is követni és támogatni fog.

Ezek a szövegek lesznek, amik irányítják a pletykát a követőid között, a beszélgetéseket a Facebook oldaladon. Lehetőséget adnak, hogy oktasd és neveld a potenciális vásárlóidat, hogy miért felesleges azt hinni, hogy az olcsóbb ár = spórolás.

Dehogy az? 

Van egy régi jó mondás miszerint minden csak épp annyira jó, mint a leggyengébb alkotóeleme. Ha pedig valahol a lefaragunk egy büdzsén, az kizárt, hogy ne menjen valami rovására. Ésszerűbb úgy kialakítani a pozicionálást és a marketing szövegek segítségével a vásárlói közösségedet, hogy megérje a legjobb minőséget adnod. Tudatosítsd a saját közegedben “hogy költs az elején, ha spórolni szeretnél a végén” és működni fog. Hidd el.

És hogy ez miért különösen igaz a marketing-szövegírásodra?

Mert bár sokan hajlamosak azt gondolni, hogy írni mindenki tud, ez a céged eladásai, épülése szempontjából lényeges szövegek kapcsán különösen nem igaz. Ismerned kell a szakmai fogásokat, hogy meggyőzd a vásárlókat a szövegekkel, hogy bizalmat kelts bennük és ne fordítva. Ma sok hazai vállalkozás azért van a csőd szélén, az egyébként jó termékük dacára, mert még mindig hisz “a jó bornak nem kell cégér” meséjében. Mindezt egy olyan piacon, ahol naponta mintegy 4,5 millióan nézik számítógépről és 2-3 millióan telefonról a Facebookot. Ahol, ha “gagyi” a honlap, már nem szívesen vásárolunk.

Ezért tudnod kell elengedni és áldoznod kell a kommunikációra, hogy végül megnyomják a megrendelés gombot. Hagynod kell, hogy a reklám ne Rólad, hanem a vásárlóidról szóljon, hogy érdekes legyen, hiszen vágyat akarsz iránta kelteni. Ezért érdemes a mai általános gyakorlattal szemben marketing-szövegíróval, marketingessel dolgoznod.

Mi ehhez kínálunk neked stratégia mentén készített:

  • Facebook posztokat és reklámokat
  • Céges blogbejegyzéseket
  • PR cikkeket
  • Brosúra szövegeket
  • Céges magazintartalmakat
  • Marketingvideó feliratokat
  • Szövegeket a szórólapjaidra

Ha a fentiekben és nem egy újabb árakcióban gondolkodsz, írj és örömmel egyeztetünk Veled!

Kérdésed van, vagy ezt keresed? Írj bátran!

  • Categories
    marketing- és reklámszövegek, szolgáltatások

Kapcsolódó munkák