Facebook tartalomírás és menedzsment – tartalommarketing

Építs saját netes törzset és értékesíts!

A régi marketing pusztán a hirdetésről szólt, árakciókkal és nyomulós szövegekkel, ami drága, ráadásul az embereket sem érdekli már. Különösen a netes robbanás óta, ahol akárki, akármit állíthat magáról, így a korábbi vásárlói bizalmatlanság a sokszorosára nőtt.

A tartalommarketing ezen tud segíteni: olyan tartalmat ad, aminek az emberek hasznát veszik, oktatóanyagokkal és érdekességekkel farag a bámészkodóidból érdeklődőket, az érdeklődőkből pedig tudatos vásárlókat. Úgy, hogy a végén ne az maradjon meg a legújabb vásárlódban, hogy pénzt adott ki a kezéből, hanem belépőjegyet váltott egy menő közösséghez, részese lehet egy jó sztorinak, amit a Márkád képvisel. Közelebb viszi a terméked/szolgáltatásod az emberekhez, ami azért jó, mert ha valamit megszeretünk, akkor szívesebben vásárolunk a gyártójától.

De, hogy Te akkor sem fogsz ehhez kutyás videókat/ételfotókat/”széphétvégétmindenkinek” posztokat megosztani?

A jó hír az, hogy nem is kell. Sőt, inkább tilos. Ellenben van számtalan jó stratégia, amivel komolyan és olcsón építheted, a közösségi oldalaknak hála, az üzletedet.

Ehhez ma az egyik legfontosabb eszköz vállalati Facebook oldal, ahol képeket, híreket, videókat, weboldal bejegyzéseket, oszthatsz meg, hogy ebbe a márkavilágba bárki beléphessen. De természetesen nem szabad lebecsülni a Youtube csatornádat sem, ahol egy-egy jól kiválasztott videós témával uralhatod a Google találati oldalát, vagy magát a Google Plus-t sem, ami a weboldalad találati listás helyezésén javíthat, a megosztott anyagokért cserében.

És akkor, a most már a Facebookhoz kötött Instagramról, ahol tarolnak az étel-, ruha- és divatfotó megosztások – ami ugye ingyenreklám – , még nem is beszéltünk. Utóbbin most már fizetett hirdetést is futtathatsz, és akkor még mindig nincs sehol a Twitter és a Tumblr, ami, ha a budapesti, hipszter 20-30-as korosztályt szeretnéd elérni, ugyanúgy lényeges.

Ezek a csatornák a saját netes márkatörzsed gyülekezőhelyei, ahol marketingesed, marketing-szövegíród, fotósod által létrehozott tartalmak megosztása, velük a promóciók előkészítése és futtatása egy nyerő stratégiában egyesül: ez a tartalommarketing.

Facebook tartalomírás és menedzsment – marketing a legfontosabb közösségi média csatornán

Hogy miért olyan különleges a Facebook?

Rátalál azokra, akik a termékedet/szolgáltatásodat keresik.

Hogy hogyan?

A Facebook jelenleg  Magyarország és a világ első számú közösségi oldala. A 2014-es adatok szerint itthon mintegy 4,8 millióan követik számítógépen és 2,9 millióan mobilon.

Napi 3 órában, és ilyenkor azt nézik, ami szórakoztatja őket, így nem az  ár, vagy a sietség lesz a fő befolyásoló tényező, amikor találkoznak a szolgáltatásoddal.

Ehhez a Facebook figyeli a döntéseket és csak azt mutatja meg, amit szeretünk.

És hogy mi a teendőd?

Találd meg az utat a számodra fontos emberek fejébe! Komolyan, egyszerűbb, mint gondolnád.

Meg kell találni azokat a tartalmakat és hirdetési formákat, amivel elérheted az emberek figyelmét. Olyanokét, akik hasonló témákban néznek cikkeket,  videókat, vagy szólnak hozzá, mint amit kínálsz. Igen, a Facebook mindezt nyomon követi, és segít hasonló tartalmakkal ellátni őket.

Ráadásul segít az eredményességet is mérni.

  • Gyűjthetsz rajongókat, akiknek utána olcsóbban mutathatsz meg ajánlatokat, vagy posztokat.
  • Célzott embereket vihetsz a weboldaladra. Akiknél a Facebook megjegyzi, hogy jártak ott, így emlékeztető üzenetet mutathatsz nekik a Facebookjukon, hogy ne felejtsenek el élni az ajánlatoddal (ez a remarketing).
  • Felviheted az e-mail listád címeit és készíthetsz csak nekik szóló posztokat.
  • Direkt értékesítés helyett a rajongóidnak kínálhatsz speciális ajánlatokat (ők már bíznak benned, kisebb a lemorzsolódás).
  • Videós anyagokat mutathatsz meg tömegeknek hihetetlenül jó áron.

A célok meghatározás csak rajtad áll.

Az, hogy jó tartalmakkal, érdekes posztokkal és szórakoztató reklámokkal meggyőzzük az embereket, hogy miért a te megoldásodat válasszák, rajtunk.

Labormunkával épülő Facebook közösségek:

OrientalDoctor hidrogél tapaszcsalád

Gali Reni sminkes

Kockabarátok LEGO kiállítói közösség

Nebl Mária fodrász

Kérdésed van, vagy ezt keresed? Írj bátran!

  • Categories
    facebook marketing, szolgáltatások

Kapcsolódó munkák