Hatásosabb marketing-szövegeket szeretnél? Vedd kutyába az olvasód!

Mi a közös a kutyák nevelésében és a marketing-szövegírásban? Mindkettő rengeteg odafigyelést, jutalmat és jó szándékú manipulációt kíván. Persze csak akkor, ha szeretnél hatékony szövegeket, amikkel úgy vehetőd rá őket egy számodra fontos cselekedet végrehajtására, hogy a végén mindenki boldog legyen.

Van a Copyblogger Media csapata, akiket 2006 óta számítanak az online- és tartalommarketing egyik legnagyobb hatású és legsokoldalúbb tanácsadóinak, oktatóinak. Ha érdekelnek a szövegek és a szövegírás világa, neked is érdemes megismerkedni velük, de ami miatt most külön lényeges őket megemlíteni, hogy ennek a mostani blogposztnak az eredetijét is az ő oldalukon olvashatod.

A kutyás hasonlatot egyébként Sonia Simone, az egyik társalapító és tartalmi témákban meghatározó szakember jegyzi.

De ugye kutyusoknál, jutalmaknál és jó reklámszövegeknél tartottunk. 🙂

dreamstime_m_48474561_fbHa szeretnél több olvasót, feliratkozót, megrendelőt, Sonia szerint a legegyszerűbb, ha úgy bánsz velük, mint egy kutyával.

Gondold végig, egy kutyusnál hogy éred el, hogy akkor üljön le, maradjon ott, amikor mondod?

Megdicséred, amikor helyesen cselekedett, és adsz neki egy jutalom falatkát.

Ha jól csinálod, alig várja majd, hogy megtegye, amit legközelebb kérsz tőle: behozza a papucsod, visszahozza a botocskát, hiszen olyan jó lesz minden utána.

Szóval hogyan kezeld az olvasót úgy, mint egy kutyát, és ez miért jó?

Ahányszor úgy tesz a szövegedet olvasó látogató, ahogy elvárod, dicsérd meg, és adj neki is egy „jutalomfalatka tartalmat”. Amitől tudja, hogy jól tette, hogy bekövette a Facebook oldalad, feliratkozott a Youtube csatornádra, az e-mail listádra. Valami olyan tartalomról beszélek, amitől azt érzi: megérte.

Sonia felosztását követve három dolognak kell teljesülnie az olvasói falatka kapcsán:

1. legyen tőle jobb az olvasód napja, például, legyen valami hasznos tipp vagy „hogyan készíts” tartalom, de lehet akár valami aranyos, ami megdobogtatja a szívét

2. legyen egyből használható, például 10 gyors tipp

3. valami, ami könnyen fogyasztható

Ha így teszel, azzal egy egyszerű pavlovi reflexet indíthatsz be az olvasóidban: összekötnek Téged, a szolgáltatásodat a felüdüléssel. Ha valami kellemesre vágynak a napjukban, fogják és megnézik az oldalad.

Amennyiben így írsz, az kiválthatja-e a promóciókat? Dehogy, de ha elég jutalom-tartalom előzi meg azokat, akkor sokkal kevésbé fogják tolakodásnak érezni az ajánlatodat a potenciális vásárlóid. Sőt, mivel már annyi mindent kaptak tőled ajándékba, szinte kötelességnek érzik azt egy vásárlással meghálálni.

Kell ennél több?

Szóval hajrá, találd ki az első saját „jutalomfalatka” tartalmadat!