Alapelv hatékony reklámszövegekhez – felejtsd el az árakciót

Üzlet. Remélhetőleg nem sért a feltételezés, hogy ezért vagy itt. Hogy üzletet csinálj, amihez épp valamilyen kommunikáció kell. De mi is az üzlet? Az emberek problémáinak megoldása – elfogadható profit fejében. Azt, hogy mi ez a probléma és hogyan oldod meg a szolgáltatásoddal, vagy a termékeddel, a te részed a történetben. Az, hogy meggyőzzük az embereket, hogy miért a te megoldásodat válasszák, a miénk szövegíróké. Mert az előbbi nincs az utóbbi nélkül.

A régi marketing ehhez árakciókat és rengeteg reklámot választana számodra, ami drága és az embereket sem érdekli.

Hogy akkor mit is tehetsz? Lépj túl az árakciókon

8c791a98Tekinthetsz úgy a termékedre, mint egy kocka margarinra. Hasonlít a piacon kapható többire, de ha leakciózzuk kicsit karácsony előtt, akkor a bejglilázban hátha ez kerül a kosarakba. Csak akkor ne csodálkozz, ha úgy is kezelik, mint egy kocka margarint: felcserélhetőnek, feledhetőnek találják, és elég 10 forinttal alád licitálni, hogy a te terméked maradjon a polcon.

Akkor mi a járható út?

Találd ki mi a terméked olyan erőssége, ami rímel a pozicionálásodra. A szolgáltatásod, vagy terméked egyedi jellemvonásai ezek, amik miatt a potenciális vevőnek meg tudod indokolni, hogy miért téged, és ne mást válasszon a piacról. Amit mások nem kínálnak, vagy amit nem tudnak olyan tökéletesen megoldani (ha öt másodpercen nem tudod felsorolni legalább három ilyen jellemvonását a cégednek, akkor muszáj dolgozni a koncepción).

Majd beszéld át a koncepciót a szövegíróddal, figyelve a következőekre:

  1. Mindig tartsd szem előtt, hogy mesélned kell a problémákról, amit a terméked megold, vagy a közösségről, amit összehoz.
  2. Találd ki, hogy mindez hogyan kapcsolódik a vásárlóid mindennapjaihoz, hogyan teszi jobbá.
  3. Ami igazából az első kell, hogy legyen: határozzátok meg, hogy a készülő szövegnek pontosan mi is lesz a célja az értékesítési ciklusodban. Feliratkozást szeretnél vele elérni, értékesítési oldalon lesz szöveg, szórólap lesz idegeneknek egy kiállításon? Mindent átformál az utóbbi.
  4. Ismételd ezt a kis folyamatot a kommunikációd minden szövegénél.

Így lehet a te terméked valami, aminek sztorija, közössége van, amihez lehet csatlakozni, ha tudják miről is szól amit árulsz, miért különleges. Máshogy nem megy a dolog.

u.i.: +1 tipp: a folyamat végén véletlenül se maradjon le az ellenállhatatlan ajánlat, mert a szerénység nemes dolog, de nem adnak érte kenyeret a boltban. Tehát: használj jó szövegeket és értékesíts bátran!

Vagy marad a margarin.

*Persze, ha épp margarint árulsz, kérlek, ne vedd magadra. Semmiképp sem megbántani szerettelek volna, természetesen, margarint is lehet becsületesen és fogyasztóbarát módon hirdetni, csak a szupermarketek budget termékeit látva nem ez az általános.